fredag 6 juli 2007

överlevare?

ja kan inte ta in den - smärtan

har kontakt med mina biologiska föräldrar som förnekar det en av dom (pappa) gjorde
ja är ekonomiskt beroende av dem

ja lever ..ja vet inte hur ja lever,,
ja mår bättre än ja nånisn gjort
vad betyder det?

vad betyder allt detta?

Jag vill se att man kan vara både och. Att det inte är antingen/eller

givetvis går det inte att stoppa smärtan i längden - givetvis har den inre sanningen alltid Rätt

men - tills dess - har inte jag rätt att undra vilken den är?

vad är det som säger att övergreppen definierar mig?

Jag gillar inte att kalla mig överlevare - inte för att ja inte vill "erkänna" att det är det jag är
utan för att titta på ordet
vad betyder det?

Någon som överlevt?
Men vad betyder DET?

Alla människor som lever idag har överlevt - så vill jag se det

visst - filosofiska floskler kanske, vissa har haft det värre - dår inte att jämföra

men det är det som är min poäng

livet är olika för alla
smärtor högst individuella, går inte att jämföra

att ja inte vill kallas för överlevare betyder inte att jag förnekar det som hänt mig
en dag kanske jag vill kallas det :-)!

Jag gillar bara inte "sanningar"

jag är varken överlevare, offer eller nåt annat

jag är jag
av tusen olika skäl

jag kommer framåt
av egen kraft

mitt egna tänkande
jag köper inget rakt av som jag inte genas känner - WOW!
Varför skulle jag?

För att jag varit utsatt som barn?

men är det inte att ytterligare "offerförklara" mig?

Trivs du med att överlevare har ja ingen synpunkt på det

men ja tror inte på det för egen del

ja tänker inte tro på nåt
förrän jag känner det

Där - anledningen till detta inlägg där ja anger en aningen snobbi ton, nonchalant ton kanske

förlåt mig

anledningen till alla dessa ord är att det tar så här lång tid för mig att hitta mig själv
i verkliga livet å på bloggen

Lösenordet är KÄNNA

Men varför skull ja inte kunna tänka dessförinnan också ;-))?

Många Kramar till er/den som vill

Inga kommentarer: