måndag 9 juli 2007

överlevare? Aj!!

Hej
känns alltid som om ja sitter på två stolar - överlevare eller inte?

i ett tidigare inlägg tyckte ja ju - jaha - varför ska ja kalla mig det?

Anledningen till att ja ställer mig den frågan är kanske,,OBS! ;-)) ..kanske..att ja e dum i huvet..

Ja menar - Ja HAR JU ÖVERLEVT!!

Men ja sitter som sagt på två stolar - vill inte erkänna det

Jag kan inte förklara bättre....

Slår på mig själv


Ja kan kalla mig va f-n ja vill -.
Faktum kvarstår

Ja HAR överlevt - Halleluja...

Åhhh - vilket jobb det var

Och är....

Och jag vet fortfarande inte riktigt

Jag antar att jag inte fullt tar ställning för mig själv

Men ja gör så gott ja kan

Ja evt inte hur ja ska göra annars

Kanske inse att jag gör mitt bästa helt enkelt

låta det andra ligga, låta det vara


Jag tror det


Ingenting är gratis


Jag har verkligen försökt - terapi efter terapi, men mitt hjärta...

Jag får ta det som det är


Visst - det är synd
Men det kunde varit värre


Ibland får jag såna dumma fraser i huvet -
"jag har hört att det inte är lönt att ta livet av sig"

precis som det vore ett alternativ

men sanningen är väl
att jo
ibland är det det

men vägen dit är lång
å ja har knappast gett upp än

jag behöver bara få lov att se svärtan

Ja måste

H-vete!

Men det är så

Kram om ni vill

6 kommentarer:

Lisalill sa...

Hejsan
Kände hur adrenalinet rusade ut i kroppen när jag läste om pedofilsidan. Ska genast skriva på.

Kände igen mig i dina tankegångar om att sitta på 2 stolar.
Periodvis känner jag så. Inte konstant som tur är.

Varma tankar och kram om du vill

Lisalill sa...

Hej igen!
Är inte så hemma på nätet och hittade först inte namninsamlingen utan började med att skriva ett eget inlägg om pedofil.se
Jag länkade då till ditt inlägg.

Nu såg jag att du hade en länk till namninsamlingen så jag har skrivit under.

Ha det gott!

Pippi sa...

Hej Gumman

Tack! för att du skrev på...verkligen....e bara såå sjukt att de får finnas ju!
* KRAM på dig - om du vill*

Jo...ja brukar inte tänka så där "är d lönt att ta livet av sig" - :-O! Aldrig!Men just nu...trött

Det där med att sitta på två stolar,,ja ja har kanske delvis valt det själv,,,eftersom ja har kontakt med mina föräldrar

puust...

men ja måste väl inse att det idag är mitt val att ha det så


Svärtan är kanske nåt annat,,nåt som kommer ändå...oavsett..

Den är ialla fall inte mitt "ansvar"

Många BamseKramar tack för att du skrev

Glad :-) Pippi

KRAAAM om du vill

.......... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
.......... sa...

Nej inte mycket i livet är gratis men en kram kostar inget speciellt inte när den kommer från hjärtat!
Så varm kram från mig till dig om du vill :) och var rädd om dig!

http://www.youtube.com/watch?v=vr3x_RRJdd4

Pippi sa...

Hej Gumman



Tack SÅ hemskt mycke

Du me

KRAAAMEN Pippinsky