söndag 8 juli 2007

min kompis e "sur", ja nånting e d


Tur man har Bloggen! Visst, jag har vänner att prata med. Det här är så svårt att förklara...

I torsdags messade en kompis om att hon ville ses på fredan, hon ringde åxå, ja svarade inte

hon ringde på mobilen och hemtelefonen på fredan me...ja svarade inte..efter 5 min ringde ja upp - då svarade inte hon

sen har ja ringt henne flera gånger - hon har inte svarat

alltså - inte så konstigt, nu när ja ser det svart på vitt

men en lååång historia - ibland "hamnar ja i mig själv" - kan inte - orkar inte

för ett tag sen blev jag klar me en utbildning som skulle ta 3,5 år. D tog 4,5 år istället - för mig.

ja berättade det för denna kompis (som gått samma) hon bara - jaha

jag rtor min reaktion att inte svara lite berodde på hennes reaktion - ja va sårad - eftersom ja fått kämpa som ett djur

men framförallt å ännu mer beror det nog på att jag verkligen varit helt slut!
för ja gjorde klart min uppsats - de tog verkligen musten ur mig
samt efter den va inlämnad å klar blev ja sjuk

visst, ja kanske ville markera att ja blev sårad men e d fel å göra det?
Nä ja tror inte det
men kanske sättet ja gör det på


men det är som att ja inte lägger märke til känslor i tid - för ja var så utmattad...
ni vet man blir överkörd - inser det inte förrän efteråt

även om hon nu inte menade att va elak å egentligen inte va de
så är ju känslor ändå känslor


men hon kan klart inte läsa mina tankar
blir antagligen i sin tur sårad
för hon märker att de e nåt me mig

hon kanske tror hon e anledningen, å de e hon ju på sätt å vis

det är svårt för människor att förstå
ändå har vi pratat om detta
har känt varann rätt länge

å ändå....

det är kanske svårt för andra att förstå för ja förstår de inte själv

men ibland har ja inte kraften

ibland blir ja så fruktansvärat sårad inombords
men ja lägger väl inte tillräckligt märke till det ens själv

ja bara agerar ut det
utan att ens vara medveten riktigt varför

inte förrän i efterhand ser ja det

min utbildning blev på slutet som en kamp på liv å död,,,skulle ja klara det, skulle jag ta min examen?

sen
gick luften ur mig som en ballong
inte så konstigt kanske

å ja ble sjuk
orkade bara inte

kontakter

å sen drar nån på axlarna åt min kamp
de e så d känns
kändes

men kanske inte riktigt

de e trist..men ja hinner inte alltid me i svängarna själv

folk får förstå det
för ja gör de inte ;-)

KRAM ALLA

Inga kommentarer: