lördag 7 juli 2007

Hat, avundsjuka

Hej

Läser andras bloggar, inte bara de som länkar till överlevare - alla möjliga

Nyss var ja inne på en blogg..

Vet inte varför men jag känner ett slags Hat när hon beskriver hur bra hon har det idag

ja misstänker att Hat är fel ord, tror det ska vara avundsjuka

en känsla av att Ingen, verkligen Ingen förstår mig

Jag har minst
känner jag

De som talar om hur hemskt det haft det, (behöver inte vara övergrepp) men att de nu är på bättringsvägen, nån enstaka gång drabbar detta Monster mig då, behöve rinte va bloggrelaterat,,kan vara en känsla i dagliga livet

fast det egentligen är medsystrar å vi sitter i samma båt - ja borde vända min vrede till de den berör - föräldrar - pappa

men jag kan inte
så jag "straffar" mig själv

denna oförmåga
när jag hör att nån är fri från detta ok
så känner jag mig så Fruktansvärt Övergiven

för jag har inte ens mig själv....

*gråter inombords*

ja e inte stolt över att skriva detta, men ja måste ut me skiten

d hjälper

Kram alla - ja även er som drabbas av min avundsjuka ;-)

KRAAM om ni vill

från en som försöker
ensam
alltid
på efterslänten

s.u.c.k

men ja har mycke att va glad för
om ja bara vågar

mitt favocitat är
"visst gör de ont när knoppar brister
varför skulle annars våren tveka?"

men som vi alla vet
en intellektuell kapacitet hindrade inte Karin Boye från självmord

men

en sak i taget

Jag HATAR de som tar min kraft ifrån mig!! Oavsett vem det är
ja tänker f-n stå på mig

blir så lätt överkörd i det dagliga livet annars

2 kommentarer:

Toppis/Lotta sa...

Vad bra att du skriver av dig. Du får känna och tänka vad du vill. Vägen till sin egen kärna går ju ofta via andras ord och tankar och att reagera över andras åsikter är på någotvis en väg att hitta det som man själv tycker, behöver och vill. Fortsätt skriva. Det är en väg till helande. Och vi som får ta del av dig och dina ord lär oss minst lika mycket om oss själva. Glöm inte att du är viktig och värdefull

Stå på dig

/Toppis

Pippi sa...

Åhhhhhhh

tack

Jo, de e nog så sant så Toppis
Vägen til helande går ofta via andras ord o tankar o åsikter

Tack - pust ;-)God Gud för det
ja behöver er alla

tack för kloka ord Toppis
Pippi

Kram