lördag 5 januari 2008

Hatar dom så fruktansvärt mycket

Guuud

6 januari - 13-dasafton - min lillebror fyller år då. Ses hos föräldrarna kvällen innan..syrran e åxå där. Apor hela högen. det är mitt fel - det är det enda man kan va säker på i min familj. Ja sitter i en rävsax, nåt slags sadomasochistiskt förhållande till dom allihop - är rädd för att frigöra mig? Rädd för deras domar? Njaa. Eller bara så att ja är så j-a hjärntvättad - tar fortfarande på mig ansvaret,,,skulden..min mamma menar ju Att Usch å Fy - Buuuuhh - gråter - dumma Pippi! Hennes fel alllting. Hennes fel att hennes man satte på henne som barn,,barnets egen far,,jaaa,,stackars stackars mamma...


Hatar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte stackars mamma,absolut inte o det är inte ditt ansvar eller skuld!!
Varma Hälsningar

........ sa...

För det första, så blev jag glad att du visat dig här på bloggen igen (undrade ju vart du tagit vägen :)

Och så till det du skriver... Det är fel att du känner så men det vet du säkert redan men, hemskt är det ändå och inte minst sagt svårt att bli av med.

Jag bröt fullständigt med en stor del av min familj. Tills nu för ett par år sen, för nu äntligen har dem bett om ursäkt.

Och jag har under tiden kunnat berbeta och lägga det bakom mig så pass att jag inte längre skäms utan tvärtom är stolt för att jag är jag och att jag klarat mig själv.

Allt har sin tid och jag hoppas att du en dag kan se på dig själv och säga att du tycker om dig! Tänk bara så stark du är som har mod och vilja att skriva och bearbeta allt det svåra!

Det är aldrig barnets fel att det blir misshandlat eller sexuellt utnyttjat!

Kram!/BJ.

Pippi sa...

Tack båda


Kul att Ni är med mig

KRAM

Den där C sa...

Har precis hittat hit och kände mig mycket träffat. Jag vet hur det är att ha en familj, och speciellt en mor, som kör med skuld-och gråtkortet.

Värme C

Paulina sa...

Hej
Hittade din blogg på överlevare,känner igen mig i mycket. Jag har själv varit utsatt för övergrepp av mitt x plus män ha sålde mig till. Jag bloggar med om detta, mitthopp.blogspot.com
Idag skrev jag om försvarsmekanismer, du känner nog igen dig en del.

Sköt om dig värdefulla du, jag tittar in igen. Alltid "skönt" att känna att man inte är ensam och känna igen sig i andras tankar.Om du förstår mig rätt.Förstå mig rätt.
Kram P