onsdag 22 augusti 2007

Skär som knivar

Skär som knivar. Vet inte längre…jag skakar förvirrad på huvudet? Förvånar mig själv – jag vet varken in eller ut. Symboliskt regn på cykelfärden hem.
idag fick jag reda på att jag inte fick jobbet.

Jag vet inte.

Jag vet inte var jag börjar eller slutar
Jag vet inte vad som finns – härinne – djupt härinne

Jag springer ett lopp
Som jag inte själv springer
Men det är mina ben jag ser flyga fort, bort! Bort från smärtan, allt.

Vem är jag?

Jag har inga barn. Med det menar jag – symboliskt – jag bär ingen frukt. Inte lönt att så i mig

Ondska

Men om det är jag som är så här – då måste jag ju vara den onda?

Ibland får jag sån lust att plåga någon
Jag vill inte dö för egen hand
Men jag vill att nån tvingas uppleva känslan att se mig dö inför dem

Känslan av hur livet rinner ur en
Hur inget kan bära frukt i mig
Men hur den ändå tvingas välja vägar ut
då grenarna måste ta plats

allt hänger samman – blodet som rinner älskar dig ;-O! Smärta innan smärta fanns
Smärta innan smärta fanns…

4 kommentarer:

........ sa...

Hej Pippi!
Usch jag läste ditt inlägg och det gör ont i mig att du ska känna det så. Jag har förresten bytt blogg. Har länkat till dig i den också. Du får gärna ta bort den gamla för jag kommer inte att använda den igen. Kram om du vill!

........ sa...

Undrar hur det är med dig?

Pippi sa...

Hejsan Gumman

Usch ja....ja vet inte
Det går upp å ner - du vet
just nu har jag inte läst vad jag skrivit, minns inte

men,,,jag bygger - det går framåt
så det är ganska bra med mig
jag tror bara att jag går in och ut ur min blogg eftersom jag behöver hålla den här sanningen på avstånd emellanåt - utnyttjandet

Har hittat din nya blogg - Jag tycker mycket om att läsa dig - du är en författare.

KRAM

........ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.